Produkter
Garanti, forsäkring och betalning
Garanti och försäkring
Vi har valt att jobba med leverantörer som erbjuder produkter med hög kvalitet. Skulle olyckan ändå vara framme vill vi att du ska känna dig trygg med våra garantier och skadeförsäkring.
Garantier
- Tre års garanti på bågen vid fabrikationsfel. Gäller ej slitage.
- Tre års garanti på glasens ytbehandling. Gäller ej slitage.
- Två månaders tillvänjningsgaranti vid nya glasögon och kontaktlinser, gäller från utlämningsdatumet. Om glasögonen eller kontaktlinserna inte fungerar tillfredsställande bokar vi in en kontroll och byter ut glasen eller kontaktlinserna om det behövs. Krävs att man kontaktar oss senast inom 2 månader för åtgärd.
- Skulle du inom 6 månader från inköpsdatumet råka ta sönder eller förlora en kontaktlins får du en ny utan kostnad. Gäller månadslinser och tvåveckorslinser.
- Kostnadsfria justeringar av glasögonbågar.
Försäkring
Vid köp av kompletta glasögon (glas och båge) för ordinarie pris ingår en skadeförsäkring. Gäller ej rabatterade produkter.
- Gäller i 12 månader från utlämningsdatumet.
- Vi står för 70 % av reparationskostnaden vid otursskador som till exempel ett krossat glas eller en trasig skalm. Gäller ej vid totalskada eller förlust.
- Gäller obegränsat antal gånger under ett år.
Skötselråd glasögon
- Vid rengöring av glasögon ska ljummet vatten användas för att avlägsna smuts som kan repa glasen. Om vattnet är för varmt kan glasen krackelerar.
- Använd en ren handduk för att torka glasögonen.
- Om man vill rengöra med diskmedel är det viktigt att det inte innehåller ammoniak.
- Använd rekommenderad glasögonrengöring från optikern, finns både rengöringsservetter och putsspray.
- Putsa alltid glasögonen med en ren och torr fiberduk.
Betalning
Våra olika betalningsalternativ:
- Direktbetalning i butik med kort eller kontanter.
- Delbetalning 20 månader (aviseringsavgift 25kr/månad). Går att betala av när som helst.
- Glasögonkonto – Du sprider ut engångskostnaden på 24 månader och betalar en fast kostnad varje månad. Det är ingen uppläggningsavgift, inga aviavgifter och ingen ränta. Det ingår fri service, enklare reparationer och skadegaranti.
Efter 18 månader kallas du till en ny synundersökning som ingår och får möjlighet att uppgradera till nya glasögon. Om du gör det, skrivs restvärdet av på dina gamla glasögon. När du hämtar dina nya glasögon lämnar du samtidigt in dina gamla som får ett nytt liv genom välgörenhet.
Om du väljer att inte uppgradera till nya glasögon, fortsätter du månadsbetala till avtalstidens slut (24 månader) och behåller dina glasögon efter det. Givetvis kan du teckna ett nytt Glasögonkonto och på så sätt få ännu ett par glasögon utöver de du redan har.
- Linsabonnemang – betala samma kostnad varje månad via autogiro och få leverans av kontaktlinser direkt hem i brevlådan. Var sjätte månad får du ett SMS som du besvarar med det svarsalternativ som passar dig: Beställa nya linser för ytterligare 6 månader eller boka in en tid för kontroll av dina ögon innan nya kontaktlinser beställs.
Boka en tid idag!
Vi gör vårt bästa för att du ska hitta en tid som passar dig.